1,7 мільярда тиранозаврів-рексів ходили по Землі, перш ніж вимерти – дослідження

Нове дослідження свідчить про те, що нашою планетою бродило менше особин T. Rex, ніж вважали вчені раніше. Фактична цифра, ймовірно, ближча до 1,7 мільярда...
Ілюстративне зображення T. Rex
Дослідники переоцінили рівень виживання T. Rex. Автор зображення: Роджер Гарріс/SPL)

Вчені теоретично перерахували загальну кількість тиранозаврів-рексів, які коли-небудь блукали по Землі, і дійшли висновку, що протягом історії нашої планети існувало 1,7 мільярда цих королів динозаврів, повідомляє Live Science.

У квітні 2021 року вчені припускали, що їх було до 2,5 мільярдів особин. Але нове дослідження, опубліковане 18 квітня цього року в журналі Palaeontology, поставило під сумнів це число, припускаючи, що фактична цифра, ймовірно, ближча до 1,7 мільярда.

Автор дослідження Єва Грібелер, еволюційний еколог з Університету Йоганна Гутенберга в Майнці в Німеччині, розповіла, що її нова модель врахувала інформацію про T. Rex, яку автори оригінального дослідження не помітили, що призвело до зменшення кількості.

Грібелер не погодився з деякими даними. Вона вважає, що дослідники переоцінили рівень виживаності та здатність T. Rex до відкладання яєць, а також кількість поколінь, які існували протягом цього часу, що спотворило результати.

Дослідження Грібелер, опубліковане незабаром після оригінального дослідження, показало, що ці значення, ймовірно, більш схожі на ті, що спостерігаються у сучасних птахів і рептилій. Коли ці значення були враховані в оновленій моделі, виявилося, що в кожному поколінні T. Rex було 19 000 особин і лише близько 90 000 поколінь, тобто максимальна кількість T. Rex, яка могла існувати, становила 1,7 мільярда.

Незалежно від точної кількості, обидва дослідження піднімають цікаве питання — де всі кістки T. Rex? Якщо прогнози Грібелера правильні, це означає, що ми знайшли останки лише 0,0000002% цих гігантських динозаврів.

Наше розуміння Т. Рекса постійно змінюється. В останні роки численні відкриття про цей вид змінили те, що ми знаємо про давно померлих королів динозаврів.

Що ще відомо про динозаврів Т. Рекс

У листопаді 2022 року одна дослідницька група передбачила, що найбільший Т. Рекс, який коли-небудь ходив по Землі, був би на 70% більшим за найбільшу відому скам’янілість Т. Рекса «Скотті». А в квітні 2021 року інша група показала, що максимальна швидкість цього виду, ймовірно, становила близько 3 миль/год (5 км/год), що приблизно дорівнює швидкості ходячих людей. А інші відкриття свідчать про те, що гігантські динозаври також були теплими, як сучасні птахи, і ховали свої зуби за тонкою парою губ.

Читайте також: Вчені виявили у восьминогів небачену раніше мозкову хвилю.