Вчені встановили причину магнітних аномалій на Місяці

Ілюстративне фото

Учені з Інституту геохімії Китайської академії наук знайшли пояснення магнітних аномалій на Місяці.

Раніше виявили ділянки незвичайно сильного магнітного поля, які теоретично не повинні були бути на маленькому і холодному супутнику Землі, повідомляє Nature Communications.

Команда проаналізувала фрагменти місячного ґрунту, доставлені на Землю зондом «Чанъэ-5» у грудні 2020 року. Виявилось, що вони містять частинки мінералу під назвою магнетит.

Магнетит – залізна руда з магнітними властивостями – входить до складу субмікроскопічних сферичних зерен сульфіду заліза. Вчені провели термодинамічне моделювання і визначили, що мінерал впав на місячний грунт внаслідок потужного впливу на поверхню.

Для вчених виявлення магнетиту має велике значення. Він дозволяє відстежувати зміни магнітних полів протягом всієї історії космічного тіла і навіть визначати можливі ознаки наявності життя.

На відміну від земної поверхні, місячна поверхня постійно піддається бомбардуванню протонами, що йдуть від Сонця. Вчені довго припускали, що магнетиту на Місяці дуже мало. Але результати нового дослідження доводять – він може бути широко поширений в місячному грунті.

Нові дані, підкреслили вчені, дозволяють не тільки пояснити природу аномалій, але й краще пояснити еволюцію та створити більш точні карти супутника Землі.

Читайте також: «Зомбі-вірус» повернули до життя.