Астрономи виявили ультрамасивну чорну діру

Ультрамасивна чорна діра, маса якої приблизно в 33 мільярди разів перевищує масу Сонця, виявлена британськими астрономами...
Художнє зображення чорної діри в галактиці Чумацький Шлях / фото: Sky News

Надмасивну чорну діру, яка приблизно в 33 мільярди разів перевищує масу Сонця, виявили британські астрономи.

Вчені з Даремського університету заявили, що гігантська чорна діра є однією з найбільших, які коли-небудь були знайдені, пише Sky News.

Доктор Джеймс Найтінгейл з факультету фізики Даремського університету сказав: «Ця конкретна чорна діра, маса якої приблизно в 30 мільярдів разів перевищує масу нашого Сонця, є однією з найбільших, які коли-небудь виявляли, і знаходиться на верхній межі того, наскільки сильно ми віримо, що чорні діри теоретично можуть стати, тому це надзвичайно захоплююче відкриття».

Ультрамасивні чорні діри є наймасивнішими об’єктами у Всесвіті, маса яких від 10 до 40 мільярдів перевищує масу Сонця.

Астрономи вважають, що їх можна знайти в центрі всіх великих галактик, таких як Чумацький Шлях, який включає нашу власну Сонячну систему.

Ультрамасивні чорні діри рідкісні та важкодосяжні, а їх походження невідоме.

Деякі вважають, що вони утворилися внаслідок екстремального злиття масивних галактик мільярди років тому, коли Всесвіт був ще молодим.

Вчені використовували суперкомп’ютерне моделювання в Даремському університеті та зображення, зроблені космічним телескопом Хаббла, щоб підтвердити розмір надмасивної чорної діри.

Вони сказали, що це перша чорна діра, знайдена за допомогою гравітаційного лінзування.

Доктор Найтінгейл сказав: «Більшість найбільших чорних дір, про які ми знаємо, знаходяться в активному стані, коли матерія, підтягнута близько до чорної діри, нагрівається і вивільняє енергію у формі світла, рентгенівського та іншого випромінювання.

Однак гравітаційне лінзування дає змогу вивчати неактивні чорні діри, що зараз неможливо у далеких галактиках».

Читайте також: Телескоп NASA зробив знімок вмираючої зірки.